Honda VFR800X Crossrunner

05 Feb 2016

Modelul VFR800X Crossrunner a fost primul model din gama Honda Crossover "X". Acesta a combinat platforma sport-touring VFR800F, cu o pozitie de pilotaj verticala, specifica motocicletelor adventure, pentru a crea o motocicleta multi-scop. Este propulsata de un motor V4 amplasat pe un șasiu care poate taia curbele sau poate servi ca mijloc de deplasare pentru naveta zilnica.

Modelul VFR800X Crossrunner – pune accent pe tehnologie si performanta. Motorul si sasiul revizuit, HSTC, luminile cu LED, pozitia in sa mai dreapta si mai rafinata, creaza o motocicleta multi-scop insufletiata de un motor V4 foarte distractiv.

La baza modelului VFR800X Crossrunner sta motorul V4-VTEC, DOHC, 90° cu 16 supape. Beneficiaza de un cuplu marit pentru turatii mici-medii, pentru un condus fluid, fără efort, plus o putere imbunatatita la turatii mari, comparativ cu modelul precedent, si dispune de o evacuare 4-2-1-1 similara modelului VFR800F.

In plus VFR800X Crossrunner beneficiază acum de sistemul de control al cuplului Honda (HSTC) - similar celui care echipeaza modelul VFR1200X Crosstourer.

Sasiul din aluminiu beneficiaza de un subcadru inversat, in timp ce mono-bascula spate este mai rigida si mai usoara. Fata de VRF800F, suspensia VFR800X Crossrunner are o cursa mai lunga; 25 mm pentru furca fata si 28 mm pentru amortizorul spate. ABS este echipare standard, iar roata fata de 17 inch din aluminiu este prevazuta cu doua discuri de frana de 310 mm, actionate de doua etriere cu 4 pistoane. Saua este acum reglabila cu doua nivele de inaltime (815 mm sau 835 mm), manerele sunt incalzite cu 5 nivele, iar semnalizatoarele au functie de dezactivare automata.

Displayul LCD contine vitezometrul / tahometrul, indicator treapta de viteze, consumul de combustibil, indicatorul de automonie, ceas, indicator de temperatura si doua contoare de parcurs. Include si un indicator pentru manere incalzite cu 5 etape.

 

VFR800X Crossrunner este disponibil în trei optiuni de culoare:

Candy Arcadian Red

Matt Gunpowder Black Metallic

Pearl Glare White

Sasiu

Manevrabilitatea este esențială pentru VFR800X Crossrunner intrucat trebuie sa se adapteze de la virajele drumurilor de munte la aglomeratia urbana. Suspensia este similara celei de pe VFR800F, dar furca cu diametru de 43 mm (HMAS) are o cursa cu 25 mm mai mare, iar pretensionarea si amortizarea sunt ajustabile.

Suspensia spate (HMAS) foloseste un amortizor cu gaz ce actioneaza prin Pro-Link si ofera pretensionare ajustabila hidraulic, o cursa mai mare cu 28 mm si garda la sol mai mare (165 mm). Suspensia spate este completata de mono-bascula din aluminiu mai usoara si mai rigida.

Jantele din aluminiu sunt dotate cu discuri de frana duble de 310 mm pe fata si discul de frana spate de 256 mm. Roata fata are dimensiunea 17M/C x MT3.50, cea spate 17M / C x MT5.50, iar anvelopele au dimensiunea 120/70 R17M 17M / C (58V) pe fata, respectiv 180 / 55R17M / C (73V) pe spate. ABS este dotare standard.

Unghil de inclinare al furcii este setat la 26 ° 30 'cu traseul de 103 mm și ampatament 1,475 mm. Masa proprie este 242 kg.

Motor

La fel de important ca sasiu agil, este si grupul motopropulsor: 782cc, 16 valve DOHC, V4-VTEC racit cu lichid, 90 °. Varful de putere 78kW (106PS) este livrat la 10,250 rpm și cuplul maxim de 75 Nm este livrat la 8,500 rpm.

HYPER VTEC actioneaza doar o pereche de supape de admisie / evacuare pentru fiecare cilindru, la turatii mici, actionand toate cele 4 supape la turatii mari. Trecerea de la doua la patru supape a fost rafinata pentru a livra puterea liniar si pentru a obrine o accelerație instantanee.

Diemetrul si cursa este de 72mm x 48mm, cu raport de compresie de 11.8: 1. Injecția de combustibil PGM-FI - cu diametrul clapetei de admisie de 36 mm - a fost remapat pentru a se potrivi noilor parametri de performanta ai motorului si pentru a obtine un consum de combustibil de 18.8 km / l (modul WMTC). Noua evacuare 4-2-1-1 a fost revizuita atat la exterior cat si la interior pentru a asista cuplul pastrand in acelasi timp o rezerva de putere pentru turatii mai mari. Tevile de evacuare mai scurte asigura temeraturi ridicate astfel incat catalizatorul sa poata functiona la eficiență maxima.

Sistemul de control al cuplului selectabil Honda (HSTC) compara viteza rotilor fata / spate, prin intermediul senzorilor ABS; atunci cand raportul de alunecare a rotii din spate depaseste o anumita valoare de pre-stabilita, ECU limiteaza injectia de combustibil si aprinderea, reducand cuplul apentru a menține aderenta.

CONTACTEAZA-NE INTRA IN COMUNITATE