Honda CRF250L

05 Feb 2016

Esenta a ceea ce face ca o motocicleta sa aiba dublu scop este de mult parte din ADN-ul Honda. La sfârșitul anilor 1970, a fost lansat modelul XL250S, o motocicleta ce a oferit manevrabilitate sosea, dar si performante off-road excelente. Intreaga gama XL ce a urmat a devenit legendara, si a demonstrat ca integrarea unui motor mono-cilindru, in patru timpi, economic si usor de folosit, pe un sasiu competent, poate crea o motocicleta utila, versatila distractiva.

Primul lucru pe care l-am facut a fost sa analizam nevoile clientilor. In timp ce unii clienti insista asupra nivelului de competenta off-road, multi altii apreciaza usurinta in utilizare, caracterul practic și confortul. In timpul saptamanii, pentru uz urban, clientii au vrut o motocicleta dura, practica cu deasign off-road. Dar, pentru week-end, aveau nevoie de o motocicleta performanta care sa ii poare oriunde doreau sa mearga, on sau off-road.

Noua platforma cu dublu scop Honda a fost întotdeauna privită de inginerii de dezvoltare ai acesteia, cu perspectivă globală, ca o motocicleta pentru întreaga lume. Aceasta necesita un motor puternic și economic si un sasiul capabil cu aplicabilitate larga si completa. Motocicleta trebuia sa fie accesibila, sa ofere o calitate impresionanta, sa aibe un raport calitate pret foarte bun si costuri de intretinere scazute.

CRF250L este acea motocicleta.

CRF250L este o motocicletă cu dublu scop. Dimensiunile, ergonomia, greutatea mica, furca fata Showa cu cursa 43 mm si suspensia spate Pro-link face ca CRF250L sa fie la fel de potrivita pe strazile orasului sau pe trasee off-road. Motorul mono-cilindru furnizeaza putere utila si cuplu pe o plajă largă de turații, cu o excelenta economie de combustibil. Expresia cheie utilizata in dezvoltarea modelului CRF250L a fost: "... pentru a face 'On' (viața de zi cu zi), mai convenabil si" Off "(weekend) mai distraciv!"

Motor

Motorul CRF250L mono-cilindru, usor si compact, racit cu apa, DOHC de 249 cc, produce un cuplu constant la turatii joase adaugand tractiune pentru roata din spate si senzatie de cuplu pent rupilot. In acelasi timp, cursa scurta (76x55mm) face ca motorul sa aibe performante excelente si la turatii mari, oferind astfel o livrare echilibrata a puterii pe toata gama de turatii.

Pentru a crea un motor echilibrat pe o gama larga de turatii, sa investit mult research in sistemul de adminsie si evacuare. S-au descoperit dimensiunile ideale pentru adminsie si pentru galeria de evacuare, atat in ceea ce priveste diametrul cat si lungimea. Pentru a mari fluxul de aer s-a proiectat un nou filtru de aer umed si o cutie de aer de 5.7 l.

Echipa care a proiectat motorul CRF250L a proiectat un nou braț basculant cu role pentru a reduce frictiunea supapelor. Acest lucru, la rândul său, a permis utilizarea unui cap cilindru mai mic. Bujiile cu iridiu, impreuna cu gestionarea precisa a combustibilului realizata de sistemul de injecție PGM-FI, imbunatateste si mai mult eficienta de ardere si scade emisiile de noxe.

Reducand pierderile generate de frictiunile interne, motorul CRF250L foloseste un cilindru de compensare in timp ce pistonul este acoperit cu un material special, plus un strat de molibden. Pompa de ulei are o structura in relief intern care previne aerarea uleiului.

Sasiu

Cu versatilitatea ceruta de la CRF250L inca de la inceput, un nou cadru a evoluat pentru a gazdui noul motor. Construit din otel, sasiul cu sectiune ovala dubla, semi-dublu leaganul asigura rezistenta necesara pentru off-road. Subtire, cu sectiune rotunda, constuit din otel, sub-cadru poate sustine doi adulti si o sarcina suplimentara de 5 kg.

Un ampatament de 1,445 mm se potriveste cu furca inclinata la 27,6 ° cu cursa de 113 mm, oferind stabilitate si agilitate.

Furca inversata Showa de 43mm este incredibil de rigida, cu performante perfect echilibrate de-a lungul cursei de 250mm pentru a fi utilizata intr-o gamă larga de suprafete si viteze. Suspensie spate pro-Link are o cursa de 240mm; amortizorul Showa are design cu un singur tub cu diametrul de 40mm. Bascula cinica din aluminiu este turnata monobloc; o metoda care permite producerea de forme complicate. Ea ofera rigiditatea corecta asigurand in acelasi timp forta si reducerea masei. Aluminiu extrudat este utilizat pentru gulerul de reglare a lanțului.

Frana fata utilizeaza un singur disc de 256 mm cuprins de un etriet cu doua pistoane, iar frana spate, un disc de 220 mm cu etrier cu un singur piston. Sistemul de franare a fost adaptat pentru a oferi o senzatie excelenta, cu un nivel ridicat de control. Discurile usoare au un design val – imprumutat direct de la CRF250R / CRF450R - cu abilităti exceptionale de auto-curatare in conditii nefavorabile.

Jante usoare din aluminiu reduc si mai mult masa. Designul spitelor este imprumutat de la CRF250R / CRF450R si beneficiaza de rigiditate extrema. Anvelope de tip enduro (fata: 3.00-21 51P, spate: 120 / 80-18 62P) ofera tractiune intr-o gama larga de situatii si suprafete. Roata fata de 21 inch si cea spate de 18 inch creste stabilitatea pe teren accidentat si permite echiparea cu anvelope specifice off-road, dacă este necesar.

Echipament / Styling

Panoul de instrumente digital CRF250L contine un indicator de combustibil, ceas si functie dubla trip. Carcasa farului asigura stilul specific CRF, protejeaza instrumentele de bord si gazduieste un bec H4 60W / 55.

Rezervorul de combustibil subtire de 7.7 l, combinat cu saua plata, confortabila, ofera un control maxim si ofera posibilitate de alegerea a pozitiei de pilotaj. O trusa completa de scule, amplasat la baza aripii spate intr-un compartiment incuiat.

CONTACTEAZA-NE INTRA IN COMUNITATE